انواع و کاربرد دستگاه شیرینگ پک

در این مطلب به معرفی انواع دستگاه شیرینگ پک ساخته شده توسط شرکت تولیدی صنعتی رایان ماشین پرداخته ایم.

شیرینگ پک چیست؟

نام این دستگاه برگرفته از نام لاتین آن یعنی shrink pack است و با این وجود تلفظ صحیح نام این دستگاه شرینک پک است که ولی بیشتر با نام شیرینگ پک و یا تلفظ های اشتباه شرینگ پک نامیده شده است.

در اینجا shrink به معنی منقبض شدن و pack هم که به معنی بسته بندی است و ماهیت این دستگاه بسته بندی با قابلیت منقبض شدن است که طی فرایند کارکرد دستگاه نایلون مخصوصی بوسیله حرارت جذب شده و محصول را اصطلاحا پکینگ(بسته بندی)می‌کند.تفاوت بسته بندی این دستگاه با استرچ پالت در مورد قسمت حرارت است که در آن دستگاه فقط سلفون به دور محصول پیچیده می‌شود.

نحوه کارکرد دستگاه شیرینگ پک

در انواع مدل های این دستگاه فرآیند بسته بندی و شیرینگ کردن به یک شکل مشخص انجام می‌گیرد یعنی نایلون مخصوص به دور محصول پیچیده و بوسیله حرارتی که توسط دستگاه ایجاد می‌شود نایلون جذب شده و عملیات پایانی شیرینگ به این شکل است که یک فن خنک کننده باعث خنک شدن نایلون و پایان عملیات می‌شود.

شیرینگ پک کابینی

انواع دستگاه شیرینگ پک

دستگاه های شیرینگ بطور کلی به دو دسته تونلی و کابینی تقسیم میشوند:

شیرینگ پک کابینی

در این مدل دستگاه ها فقط محصولات کوچک قابلیت شیرینگ شدن دارند چون محصول داخل محفظه دستگاه قرار می‌گیرد و توسط المنت ها نایلون جذب می‌شوند.

شیرینگ پک تونلی

این مدل بیشتر جنبه صنعتی تر دارد و در کارخانجات جهت محصولات بزرگ و همچنین تیراژ بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.دلیل نام گذاری این دستگاه به نام شیرینگ پک تونلی به آن دلیل است که محصولات توسط نوار نقاله به داخل این دستگاه هدایت شده و قسمت دیگر خارج می‌شوند.

شیرینگ پک تونلی

انواع دستگاه شیرینگ پک از نظر تامین انرژی مصرفی

کارکرد دستگاه که مانند تمام دستگاه‌های دیگر با برق است ولی قسمت حرارت این دستگاه با دو انرژی برقی یعنی المنت و سوخت گاز و در بعضی مدل‌ها به‌صورت 2گانه سوز است که بسته به شرایط و کسب کار یک مورد از این دستگاه ها مناسب کارگاه است.

شیرینگ پک نیمه اتوماتیک با استفاده از انرژی برق و گاز

نکات قبل از انتخاب دستگاه شیرینگ پک

توان مصرفی دستگاه از نظر مصرف انرژی باید بررسی شود.

بررسی ابعاد در مدل های تونلی دهانه ورودی تونل و در مدل کابینی سایز محفظه دستگاه بسیار مهم است و باید پیش بینی آینده نیز انجام گیرد زیرا با افزایش کوچک ابعاد محصولات نیاز به تعویض دستگاه نباشد.

در مدل های تونلی مسیر نوار نقاله از نظر جا نمایی در کارگاه یا کارخانه باید بررسی گردد که خط عمود بر آن باشد یا بصورت خطی باشد.

ملزومات دستگاه های شیرینگ پک

در تمامی مدل های شیرینگ پک دستگاه نیاز به نایلون یا همان فیلم شیرینگ دارد که در زمان خرید فیلم حتما باید کیفیت آن مورد بررسی شود تا پس از جذب نایلون مشکلاتی همچون کدر شدن رنگ و یا پاره شدن و یا خشک شدن نایلون شیرینگ پیش نیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دستگاه شیرینک پک بدون دوخت

چ دی 17 , 1399
دستگاه شیرینک پک بدون دوخت ساخت شرکت تولیدی صنعتی رایان ماشین، مناسب برای بسته بندی و پک بندی انواع محصولات کارتنی و خشکبار است.
دستگاه شیرینک پک و بسته بندی بدون دوخت

دیگر دستگاه‌ها: