انواع دستگاه‌های شرینک پک

در این مطلب به معرفی انواع دستگاه شرینک پک مانند شرینک پک کابینی،شرینک پک تونلی، شرینک پک پلی اتیلن، شرینک پک اتوماتیک کانوایر دار خواهیم پرداخت و مزایا و معایب هر کدام گفته خواهد شد.

فهرست این مطلب:

دستگاه‌های شرینک پک انواع مختلفی دارند:

مدل کابینی

 این مدل بیشتر برای مصارف کارگاهی و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای مثال در صنایع غذایی مانند رستوران‌ها و هتل‌ها بسیار پر کاربرد است. نیروی مورد استفاده در شرینک پک کابینی، برق است و به صورت تک فاز تولید می‌شود.

شیرینک پک کابینی

به کمک این دستگاه می‌توان هم کالا و محصولات را به صورت تکی و هم به صورت تعداد و کنار هم سلفون پیچ کرد. کارکرد دستگاه نیز بسیار راحت است. مخزنی شفاف و شیشه ای در روبروی شما قرار دارد همراه با یک اهرم یا دستگیره که توسط آن درب دستگاه باز و کالا درون آن، مابین سلفون گذاشته می شود، سپس اپراتور درب دستگاه را پایین آورده و یک فن قوی هوای گرم را به بسته هدایت می کند، به این شکل سلفون آب شده و به کالا می چسبد.

مدل تونلی

 شرینک پک تونلی در کارخانجات صنعتی کاربرد فراوانی دارد و در مقایسه با مدل کابینی از سرعت بالاتری برخوردار است و توسط آن می‌توان بسته بندی را در تعداد بالاتری انجام داد. نیروی مورد استفاده در این انواع میتواند به صورت دوگانه سوز ­(برق و گاز) باشد و به صورت تک فاز و سه فاز امکان تولید دارد.

مدل پلی‌اتیلن

موارد استفاده شرینک پک پلی‌اتیلن بیشتر به منظور بسته بندی‌های سنگین برای باکس‌های آب معدنی، نوشابه‌های خانواده و مانند این‌ها است. نایلون مورد استفاده برای این موارد باید از استقامت بالاتری برخوردار باشد.

مدل اتوماتیک کانوایر دار

 این نوع از دستگاه‌ها سرعت بسته بندی بسیار بالایی دارند و امکان تنظیم میزان حرارت لازم برای آن‌ها امکان پذیر است. از جمله مزایای این دستگاه‌ها این است که دارای تسمه نقاله هستند که می‌توانند بعد از انجام عملیات بسته بندی محصول را به آرامی به سمت بیرون کابین هدایت کنند.

عملکرد این دستگاه‌ها به ۴ نوع زیر تقسیم می‌شود:

عملکرد دستگاه دستی

عملیات دوخت و برش توسط دست انجام می‌شود و به صورت کلی حداقل موتور و جک در طراحی آن‌ها به کار گرفته شده است.

عملکرد دستگاه نیمه اتوماتیک 

عملیات دوخت و برش توسط جک انجام می‌شود. در بعضی از انواع آن‌ها دو جک اضافی دیگر وجود دارد که برای هدایت محصول برای دوخت و نگهداشتن آن‌ها در طی انجام این فرایند قرار داده شده‌اند.

عملکرد دستگاه اتوماتیک

شرینک پک اتوماتیک بدون نیاز به دخالت اپراتور قابلیت کار کردن دارند و به خوبی قابلیت استفاده در خطوط تولیدی را دارند که به سادگی کار بسته‌بندی را به اتمام می‌رسانند. عملکرد این نول شرینک پک به این صورت است که می‌توانند در مدت زمان حدود ۱۵ دقیقه کار، ۱۰۰ محصول را بدون وقفه انجام دهند.

عملکرد دستگاه فول اتوماتیک

 این دستگاه نسبت به مدل قبلی زمان بیشتری را بدون نیاز به اپراتور می‌تواند کار کند که معمولا کار بسته بندی ۳۰۰ محصول را در مدت زمان تقریبی ۱ ساعت می‌توانند به پایان برساند.

از دیگر مزایای شرینک پک تمام اتوماتیک این است که می‌تواند سرعت را به صورت هوشمندانه تغییر دهد و از هوش مصنوعی بسیار بالایی برخوردار است.

نایلون بسته بندی شیرینک

نایلون بسته بندی در دستگاه شیرینک پک می بایستی به شکلی بوده که با مقداری حرارت، ذوب شده، به خوبی به دور کالا چسبیده و آن را محکم در بر گیرد. اما در برخی موارد، این نایلون می بایستی آنچنان ضخیم و محکم باشد که بتواند صدها کیلوگرم فشار و وزن را تحمل نماید خصوصاً در مواردی مانند شرینک لوازم خانگی، لوازم صوتی تصویری، یخچال و… .

ابعاد و طول و عرض نایلون شرینک نیز بسیار متفاوت است و هر کدام برای استفاده در یک یا چند مدل دستگاه شرینک کاربرد دارد. ابعادی با عرض ۴۰ سانتیمتر، ۶۰ سانتیمتر، ۸۰ سانتیمتر، ۲ متر و… . بسته به نوع دستگاه و ابعاد آن و همچنین کالایی که قرار است شیرینک گردد می بایستی نسبت به استفاده از نایلون شرینک اقدام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شرینک پک کابینی

ش مهر 26 , 1399
جهت مشاهده عکس، ویدئو و مشخصات دستگاه، ادامه مطلب را لمس کنید.
شیرینک پک کابینی

دیگر دستگاه‌ها: